2012. január 23., hétfő

Leszámoltam a vegyszerekkel!

Na nem mondom, hogy nem veszek soha többé domestost, de a tisztítószerekkel, azok  foszfát tartalma és környezetre gyakorolt káros hatása, valamint családunk - nem is oly régi - gyarapodása miatt azt hiszem döntöttem így!


Tavaly év végén csatlakoztam a a Fly Lady csoporthoz, ahol is az egyik Lady felvetette, Neki a hidrogén-peroxid az egyik legkedvesebb háztartási eszköze mostanában...
Gondoltam sok a problémája, biztosan őszül a kollegina, DE NEM!!!
Kiderült, hogy a háztartásban fertőtlenítésre használja...
Hát nekem sem kellett több, utána néztem az környezetbarát háztartás vezetésnek, remélem Nektek is segitség lehet az alábbi összeállítás, én ugyan is tökéletesen magaménak érzem .

Elsőként a lista amikre szükséged lesz:


- szódabikarbóna ( sajnos gyógyszertárban már nem kapható, csak élelmiszerboltban)
- mosószóda
- nátrium-perkarbonát/fehéritő só ( hidrogén-peroxi porított formája, fehérít, fertőtlenít)
- alkohol ( gyógyszertári 70%-os)
- ecet
Én ma vettem meg az alapanyagokat (  szódabikarbóna10cs-350,-, mosószóda 2kg - 690,-, nátrium-perkarbonát 500g -990,-, alkohol 2dl 400,-, ecet 2l 300.- - tehát közel 3000 Ft-ból máris indíthatom az öko háztartásomat! Tudom persze ez sem hangzik olcsónak, de ha ránézek az adagra biztos vagyok benne, hogy hosszú hónapokig nem kell pótolnom)

Vegyük sorba az alapanyagokat külön-külön, felhasználási ötletekkel ( a teljesség igénye nélkül):

- szódabikarbóna: szagtalanító ( hűtőbe, cipős szekrénybe,szőnyegre szórva), ecettel keverve: duguláselhárító a lefolyódhoz
- mosószóda: tökéletes általános tisztítószerként vízben oldva, mosószerként használva, felmosáshoz, de fürdőkád tisztításához is
- nátrium-perkarbonát/fehéritő só: fertőtlenítő szerként wc és környékére, ruhák fehérítéséhez, áztatásához
- alkohol ( gyógyszertári 70%-os)
- ecet: mosásnál az öblítőszer adagolóba sokkal puhább lesz a ruha, és kevésbe irritatív, szódabikarbónával keverve kiváló lefolyótisztító, vízkőoldó  hatását azt hiszem említeni sem kell :)

Extra ötletek:





Mosogatógép tisztítása: Ezzel a recepttel kiküszöbölöd a mosószer szagú edényeket,  és öko módon mosogathatsz. A recept a következő: 10 evőkanál mosószóda, 3 evőkanál perkarbonát, 3 evőkanál szódabikarbóna. Ez a mennyiség legalább 6-8 mosogatásra elég. 
 Az öblítőszered is cserélheted: 0,5 liter vízbe 2,5 dl ecetet öntünk, és 3 ek. 70%-os alkoholt öntünk hozzá, közömbösíti a lúgos mosószóda maradványokat és leoldja a fehér fátylat a felületről. 55 fokon már szépen el tudunk mosogatni DE! mivel minden mosogatógép ,más és a vízkeménységben is lehetnek eltérések, az alkohol mennyisége is ennek megfelelően változhat (nőhet)



 Lefolyó tisztítása: 5-6 kanál szódabikarbóna és 2dl ecet. A szódabikarbónát a lefolyóba szórjuk és ráöntjük az ecetet. Nagyon fog pezsegni, és mivel az ecet savas, vigyázzunk ne hajoljunk fölé, csak hagyjuk hadd dolgozzon :)

Ti tudtok hasonló, környezet - és pénztárca kímélő háztartási praktikákat?




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése